healthpromotion97

education

healthpromotion97

education

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران با فرمولی جادویی

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران روشهای مختلفی دارد که در این قسمت برخی از آنها را تقدیم می کنیم.  ادامه مطلب ...

کودکان ابزار مافیای زباله‌گردی

 زباله‌گردی در ایران پدیده‌ امروز و دیروز نیست. از سال 1302 که شیوه‌ جمع‌آوری زباله در شهرداری تهران تغییر کرد، مافیای زباله‌ هم قد علم کرد تا امروز که این مافیا قدرتمندتر شده و حالا دیگر رفتگران نیستند که مانند صدسال قبل زباله‌های‌تر را به باغداران بفروشند و سودی عایدشان شود‌، حالا کودکان اهرم مافیای قدرتمند خرید و فروش زباله هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،که کودکی خود را میان بوی تعفن و انبوه بیماری‌ها از دست می‌دهند تا گردش مالی 200 میلیاردی از زباله‌گردی آنها تنها در شهر تهران عاید نهادهای بالادستی شود که بدون توجه به حقوق کودک و با زیر پا گذاشتن قانون کار به ادامه چرخه اقتصادی فکر می‌کند. ۱۴ هزار زباله گرد در تهران وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و ۷۰۰ نفر آنها یعنی یک سوم کودک هستند.
ادامه مطلب ...

آمارهای تلخ از زباله‌گردی کودکان

دیروز، 22خردادماه، مصادف با 12 ژوئن، «روز جهانی مقابله با کار کودکان» بود. یونیسف کسانی را کودک کار می‌خواند که به کارهایی مشغولند که کودکان برای انجام آن‌ بسیار جوان‌ هستند یا برایشان خطرناک است یا استثمارگرانه است و جلوی پیشرفت فکری و روانی آن‌ها را می‌گیرد یا مانع تحصیل آن‌ها می‌شود. این تعریف در کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل نیز آمده است.
ادامه مطلب ...

سلامتی کودکان در گرو فعالیت بدنی

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که کودکان روزانه حداقل ۶۰ دقیقه تمرینات بدنی (ورزش متوسط ​​تا شدید) انجام دهند. آنها همچنین باید هر هفته برای تقویت عضلات خود ورزش کنند.

مستقل از تمریناتی که کودکان انجام می دهند، وقت زیادی صرف نشستن یا دراز کشیدن (در حالی که بیدار هستند) می کنند که برای سلامتی انها ضرر دارد. حداکثر زمان توصیه شده برای تماشای تلویزیون دو ساعت در روز است، که کمتر از ۴۰ درصد کودکان در سراسر جهان این کار را می کنند. سالمترین کودکان کسانی هستند که به میزان زیاد ورزش های متوسط ​​و شدید را انجام می دهند وزمان کمتری را صرف نشستن می کنند.

در سال های اخیر اضافه وزن و چاقی به طور چشمگیری در کودکان افزایش یافته است که کمبود تمرینات ورزشی و بیش از حد نشستن بخشی از دلایل این اضافه وزن است. بچه هایی که اضافه وزن دارند در سال های بزرگسالی در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲، سکته مغزی و بیماری های قلبی هستند، بنابراین این امر به طور مستقیم بر کیفیت زندگی آنها و به طور بالقوه طول عمر آنها تاثیر می گذارد.