healthpromotion97

education

healthpromotion97

education

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران با فرمولی جادویی

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران روشهای مختلفی دارد که در این قسمت برخی از آنها را تقدیم می کنیم.  

۱. استفاده صحیح از زبان بدن‌

زبان بدن هر کس نشان دهنده میزان اعتماد او به خودش است. از چهره‌ی آدم‌ها و رفتار عملی شان می توان فهمید که ایا اعتماد به نفس دارند یا نه . حتی برخی ادم ها از قیافه شان معلومست که خودشان هم حرف خودشان را باور ندارند.

طوری خودتان را نشان دهید که همه بدانند می‌توانید هر موقعیتی را مدیریت کنید و بر اوضاع کاملا مسلط هستید.

شما باید اعتماد به نفس را در ظاهرتان نشان دهید تا دیگران متوجه آن بشوند. پس رفتار با اعتماد به نفسی داشته باشید. مثلا ، سرتان را بالا بگیرید، صاف بنشینید، به آرامی شانه‌هایتان را عقب ببرید تا کمرتان صاف باشد.

۲. درست لباس پوشیدن

منظور ما از درست لباس پوشیدن لباس گران نیست، بلکه لباسی تمیز و متناسب با شخصیت و وقار شماست.

وقتی ظاهرتان خوب باشد خودتان احساس بهتری به خودتان دارید و در نتیجه اعتماد به نفس تان بالا می رود. لباس‌تان باید طوری باشد که موفقیت را نشان بدهد. حتی لوازم شخصی شما  و چیدمان منزل شما هم هو همه نشان‌دهنده‌ی شخصیت‌ و اعتماد به نفس شماست.


افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران
افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

۳. صحبت کردن با جسارت و جذاب

اگر میخواهید اعتماد به نفس بالا داشته باشید باید با اعتماد به نفس، با ثبات و با یک ریتم مناسب صحبت کنید. سعی کنید شمرده حرف بزنید و بین حرف هایتان مکث کنید تا هم تپق نزنید ، هم طرف مقابل متوجه حرفهایتان شود و هم اعتماد به نفس تان افزایش یابد.

برای داشتن اعتماد به نفس بالا داشتن یک لحن جسورانه، جذاب و همچنین مؤدبانه برای صحبت کردن توصیه می شود. این‌ طوری عزت نفس‌تان بیشتر می‌شود و به خودتان ایمان می‌آورید. در هنگام صحبت نه باید خیلی عصبی باشید نه اینکه زیاد بخندید. اعتدال را رعایت کنید.

۴. مثبت فکر کنید و مثبت عمل کنید

انرژی مثبت باعث نتیجه‌ مثبت می‌شود. هیچ وقت افکار منفی نداشته باشید و همیشه نیمه پر لیوان را ببینید.

همیشه لبخند بزنید، بخندید و با آدم‌های مثبت معاشرت کنید تا هم خودتان حس بهتری داشته باشید و هم کسانی که دور و برتان هستند.

در یک دفترچه هدف‌ها و موفقیت‌های روزانه‌تان رابنویسید و برای تک تک انها خدا را شکر کنید. شکر گذاری باعث افزایش اعتماد به نفس و آرامش درونی خواهد شد.

۵. مرد عمل باشید

شما فقط نباید در ظاهر اعتماد به نفس داشته باشید. بلکه در باطن و عمل هم واقعا باید اعتماد به نفس تان بالا باشد.

مثلا در یک مهمانی یا رویداد اجتماعی، با آدم‌هایی که نمی‌شناسید سر صحبت را باز کنید.

تنبلی و دست روی دست گذاشتن فقط ترس و تردید دارد.

به عنوان یک تمرین، ترس‌ها و توانایی‌هایتان را بنویسید. خیلی‌ها به شما می‌گویند روی ضعف‌هایتان کار کنید اما بهتر است روی نقاط قوت‌تان سرمایه‌گذاری کنید و آنها را پرورش بدهید. ا

۶. آماده باشید

برنامه‌ریزی جلوی عملکرد ضعیف را می‌گیرد. پس برای هر کاری از قبل برنامه ریزی کنید تا سرعت تان بیشتر شده و آمادگی لازم را داشته باشید. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

برای خودتان هدف تعیین کنید. اول هدفهای بزرگ تر را بنویسید و بعد هر کدام را تقسیم بندی کرده و به اهداف کوچکتر تقسیم کنید. حالا کم کم آنها را انجام دهید.

همه چیز را در مورد کار، رشته‌ی تحصیلی، هدف‌ها و خلاصه هر چیزی که مسیر زندگی‌تان را به سمت موفقیت هدایت می‌کند یاد بگیرید

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه یکشنبه 2 تیر 1398 ساعت 12:33

ممنون لذت بردم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.