healthpromotion97

education

healthpromotion97

education

تأثیر کیفیت صبحانه روز امتحان در ارتقای عملکرد فرد

 آیا کیفیت صبحانه روز امتحان می‌تواند نقشی در بهتر امتحان دادن داشته باشد؟، عنوان کرد: بله، صبحانه روز امتحان می‌تواند در کیفیت امتحان مؤثر باشد، البته به شرط آنکه از قبل از لحاظ درسی برای امتحان آماده شده باشیم! با خوردن صبحانه مناسبی که بتواند تأمین کننده قند مورد نیاز برای سلول‌های مغز بوده و قند خون را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد و به این ترتیب با ایجاد حس سیری، احساس گرسنگی را به تعویق بیندازد، می‌توان عملکرد مغز را برای حضور ذهن، یادآوری و انتقال مطالب بهبود بخشید.

 به این منظور گنجاندن منابع پروتئینی با کیفیت بالا مانند تخم مرغ و شیر کم چرب به همراه کربوهیدرات‌های پیچیده مانند انواع نان سبوسدار در وعده صبحانه مفید خواهد بود. همچنین می‌توان از پنیر کم چرب به همراه مغز دانه‌ها مثل گردو که حاوی اسید‌های چرب ضروری برای مغز هستند و نان‌های سبوسدار استفاده کرد.

  مواد غذایی ممنوع برای صبح روز امتحان

 بهتر است مواد حاوی قند‌های ساده مانند مربا برای صبحانه روز امتحان مصرف نشوند، با توجه به فاصله بین صرف صبحانه تا امتحان، ممکن است فرد دچار افت قند خون و احساس ضعف شود؛ بنابراین به منظور پیشگیری از افت قند خون در جلسه امتحان به ویژه وقتی ساعت امتحان بین دو وعده اصلی غذایی قرار دارد، مثلاً ساعت ۱۰ صبح، پیشنهاد می‌شود یک میان وعده مغذی پیش از امتحان مصرف شود.

ساندویچ‌های سالم خانگی مانند نان و پنیر و گردو، خشکبار و انواع آجیل، میوه‌ها و دانه‌ها مثل شاهدانه و عدس برشته برخی از این میان وعده‌های مفید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.